Visitor #00001, we have been expecting you.

This is your profile, created by FROSMO based on your browsing behavior. Each time you interact with the website, we collect data to create a relevantly personalized experience for you.

Press release: Frosmo valitsi Henricon digitaalisen liiketoiminnan kumppaniksi

Asiakassegmenteissään maailman johtava personointiohjelmistotalo Frosmo valitsi uudeksi digitaalisen myynnin ja verkkokauppojen konsultoinnin kumppaniksi Henrico Digital Business Agencyn.

Yhteistyö alkaa uusasiakasmyynnillä ja verkkokauppojen konsultoinnilla, joiden avulla lähdetään yhdessä auttamaan pohjoismaisten verkkokaupan kasvua ja myyntiä. Henricon pelirohkeus ja ketteryys sekä digitaalisen liiketoiminnan vahva osaaminen vaikuttivat siihen, miksi juuri Henrico on sopiva kumppani Frosmolle.

“Ensimmäisen vuosipuoliskon aikana uusasiakasmyyntimme kasvoi 100% edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Yhä useammin asiakkaat kaipaavat ohjelmiston lisäksi verkkokaupan kasvattamiseen liittyvää konsultaatiota ja resursseja. Vahvistaaksemme omaa tarjoamaamme valitsimme uudeksi digitaalisen liiketoiminnan kumppaniksemme Henricon, sillä heidän työnäytteensä, kokemuksensa ja näkemykset digitaalisen liiketoiminnan tulevaisuudesta vakuuttivat meidät”

Frosmon perustaja ja vetäjä Mikael Gummerus.

Kaupan liiton tuoreen raportin mukaan kotimaisten kauppojen osuus on 60 prosenttia Suomessa tehdyistä vähittäiskaupan verkko-ostoksista. Kotimaisten kauppojen osuus kasvaa meillä nopeammin kuin muualla Euroopassa.

Paras keino vastata kovaan kilpailuun on panostaa asiakaskokemukseen. Monikanavainen asiakkuuden polun ymmärtävä personointi on siinä avainasemassa. Vaikka Amazon rekrytoi jo avainhenkilöitä Ruotsissa ei verkkokauppaa yksi yritys tule voittamaan. Amazonia vastaan voivat paikalliset toimijat pärjätä juuri ylivoimaisella asiakaskokemuksella. Toinen vaihtoehto on todella kova erikoistuminen. Niin sanonut Digital Native, Vertically Integrated  ja Direct to Consumer -verkkokauppabrändit ottavat koko arvoketjun haltuun yhdistääkseen alhaisen hinnan vahvaan asiakasuskollisuuteen (esim. Casper.com, Dollar Shave Club).

Tällaiset toimijat pysyvät kilpailukykyisinä isoja online-jättejä kuten Amazonia vastaan leikkaamalla väliportaat pois ja myymällä itse suoraan verkossa kuluttajille tuotteitansa. Yhtiöt keskittyvät hyvin tiukasti tavoittelemaan vain tietynlaisia pienempiä kohderyhmiä ja -kuluttajia erityisesti sosiaalisen median kanavien kautta. Internet Retailerin mukaan vain omissa verkkokaupoissaan myyvät online-brändit kasvavat melkein kolme kertaa nopeammin kuin keskimääräiset verkkokaupat. Näille kaupoille yhteistä on myös monikanavaisen asiakaskokemuksen jatkuva optimointi, josta voi ammentaa oppia kaikille toimialoille.

“Frosmo on meille erittäin mielenkiintoinen kumppanuus, sillä Frosmo on omissa asiakasvertikaaleissaan kaikkien tuntema, ja heidän liiketoiminnalleen suuret volyymit eri verkkokauppojen kanssa mahdollistavat datan laajamittaisen käytön liiketoiminnan kasvattamiseen. Uskon, että pystymme yhdessä tuomaan merkittävää arvoa pohjoismaisille verkkokaupoille yhteistyömme myötä. Yhdessä olemme enemmän”

Henricon perustaja ja toimitusjohtaja Tomi Pyyhtiä

Lisätietoja:

Mikael Gummerus
Founder & CEO, Frosmo
Mikael.gummerus@frosmo.com

Tomi Pyyhtiä
Founder & CEO, Henrico Digital
pyyhtiatomi@gmail.com

Frosmo on asiakassegmenteissään maailman johtava personointiteknologiaa tarjoava ohjelmistotalo. Frosmo auttaa digitaalisia liiketoimintoja saavuttamaan parempaa asiakaskokemusta ja konversioita, sisällön personoinnin, suositusten ja tekoälyn avulla. Frosmon asiakkaita ovat Suomessa mm. A-Lehdet, Kotipizza, Otava, Power, Tokmanni, Helsingin kaupunki ja Rajala Pro Shop. Frosmo työllistää yli 70 työntekijää.

Henrico Digital on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijatoimisto. Henrico on erikoistunut digitaalisen liiketoiminnan tuotantopalveluihin, digitaalisen liiketoiminnan strategioihin, sekä digialan asiantuntuntijoiden suorahaku-, sekä suunnittelupalveluihin. Henricon asiakkaita ovat mm. K-Caara, Drop Design Pool, Dingle, Kustannusosakeyhtiö Teos, ja ASML. Henrico on itsenäisten freelancer konsulttien verkosto ja työllistää n. 15 digitaalisen liiketoiminnan senior ammattilaista.